سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسانی را که به آنها دانش می آموزید، بزرگ شمارید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :7
کل بازدید :450708
تعداد کل یاداشته ها : 41
103/2/1
4:12 ص
نتیجه تحقیقاتی که در آلمان انجام شده اند ، نشان می دهند برای درمان کمردرد طب سوزنی موثرتر از درمان های معمول و متداول است.
به گزارش شبکه BBC ،‌ درد کمر حدود نیمی از بیمارانی که در این برنامه تحقیقاتی با طب سوزنی تحت مداوا قرار گرفته بودند، برای چند ماه به کلی از بین رفت ، در حالی که تنها یک چهارم افراد مبتلا به کمر درد که با داروها و سایر روش های درمان متداول در غرب مداوا شدند، احساس بهبود کرده بودند.
دکتر هاینس اندرز، که در این تحقیقات شرکت داشته می گوید: طب سوزنی یک راه حل بسیار موثر و نوید بخش برای معالجه کمردردهای مزمن است. نه تنها با استفاده از طب سوزنی شدت درد بیمار کاهش می یابد، ناتوانی های جسمی بیمار نیز که غالبا ناشی از کمردرد است رو به بهبودی گذاشته و در نتیجه کیفیت زندگی بیمار بهتر می شود.
در این برنامه تجربی که توسط دانشگاه بوخوم، در آلمان انجام شد بیش از ۱۱۰۰ بیمار شرکت داشتند.
عده ای از این بیماران با طب سوزنی و عده ای نیز با داروها و روش های متداول تحت درمان قرار گرفتند.
پس از ۶ ماه ، ۴۷ درصد بیمارانی که با طب سوزنی تحت درمان قرار گرفتند ، کاهش قابل ملاحظه ای را در شدت درد احساس کردند در حالی که تنها ۲۷ درصد بیمارانی که با روش های متداول درمان شدند، احساس بهبودی در شدت درد کمر داشتند.
در این تحقیقات، قرص های ضد درد، تزریق، گرم کردن محل درد و نیز ماساژ از جمله روش های متداول درمان بودند. طب سوزنی، بر اساس یک تئوری قدیمی چینی انجام می شود که براساس آن می توان از سوزن برای آزاد کردن انرژی حیاتی بدن، استفاده کرد.
به طوری که تخمین زده می شود حدود ۸۵ درصد مردم، در دوره ای از زندگی خود، کمردرد را تجربه می کنند. در سال گذشته در نشریه پزشکی بریتانیا (British Medical Journal) نتایج دو رشته تحقیقات درباره کمر درد، انتشار یافته بودند که هر دو نشان می دادند ، یک دوره کوتاه طب سوزنی می تواند برای بیماران مبتلا به کمردرد، مفید واقع شود.

86/8/18::: 5:48 ع
نظر()